söndag 8 september 2013

Veckans fototriss - Jubileumstävling - Tema - Smultronställe


Den här veckans tema i Fototriss är smultronställe.Fototriss fyller också 5 år och det firas med en tävling. Det man kan vinna är presentkort hos Ving, tex till Paris.
Det vore ju passande när jag nu har lärt mig lite franska. (som redan börjat falla i glömska)

Mitt smultronställe är min mormors stuga i Lynäs, Bergvik. Ett litet andningshål i den annars mycket stressade vardagen. Det är helt underbart att sitta på stugtrappen om kvällarna och bara höra fåglarna kvittra och vinden som prasslar bland lövträden. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att åka dit och fota just nu så jag fick ta några gamla bilder.


Brasan i den öppna spisen


Min son, här bara 3 månader gammal, badar sina fötter för första gången i Sandsvika.


Denna bild är också fotad i Sandsvika. Några fjärilar flög omkring där och de var inte särskilt rädda av sig heller. Ibland flög de så nära att jag hörde vingslagen runt öronen. Jag lyckades få en av dem att krypa upp på min hand och sen fick jag verkligen jobba i en väldigt obekväm ställning för ryggen för att kunna fota den med bara en hand.

10 kommentarer:

  1. Mycket vackert ! Du har fina saker här.

    http://nukkekotinukke.blogspot.fi/2013/09/fototriss-min-smultronstalle.html

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. :) Du har fina bilder du med tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från ditt smultronställe!

    SvaraRadera
  4. Fint trissat. Bild nr 3 är min favorit :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jasså? :D Jag tyckte din bild nr 2 var jättefin!

      Radera
  5. Wow, härliga bilder!

    SvaraRadera
  6. Det ser fint och fridfullt ut. Jättebra bild på fjärilen.

    SvaraRadera
  7. Härlig triss - mysigt att bada fötterna för första gången =)

    Ska bli riktigt svårt att välja ut finalister men också väldigt roligt. Vi håller tummarna =) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns många fina foton att välja mellan så jag är glad att jag inte sitter i juryn! :D Hur ska man kunna välja?

      Radera