söndag 26 januari 2014

Veckans fototriss-Tema-Kontraster

Denna veckas fototriss handlar om kontraster och det blev genast väldigt svårt.



Jag som älskar stenar (och samlar på dom) hittade dessa en gång i tiden.
En liten storlekskontrast.


Mina katter, Morris och Maja.
En skarp färgkontrast mellan dom.


Skåne vs Hälsingland

En väldigt skarp kontrast.
Det hela började som en liten rolig grej bara.
Jag har en vän som bor i Skåne och vi bestämde en dag att vi skulle fota det vi såg just för stunden på varsitt håll, samma dag och exakt samma klockslag och skicka bilderna till varandra sen. Bara för att se skillnaden.
 Dessa foton är fotade den 14 Januari 2012 kl. 16.12
Bilden från Skåne är fotad av Conny och bilden från Hälsingland har jag själv fotat.
Det här kanske anses som fusk då jag inte fotat båda bilderna själv men som sagt, det var bara en rolig grej mellan oss som jag tyckte passade in på temat.

20 kommentarer:

  1. Snyggt fångat....klara kontraster....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Kontrastrikt var det här!
    Kul grej det där med Skåne/Hälsingbilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där med Skåne och Hälsingland började som en rolig grej och nu har jag börjat göra så med en annan kompis i Sollefteå också. :D

      Radera
  3. Kul grej verkligen det du och din vän gjort. Fina katter :)

    SvaraRadera
  4. Vilken kul grej det tredje alternativet är....aschdå inte är det fusk du har ju tagit den ena bilderna. Medvetet färgval på katterna eller blev de bara så kontrastrika ;-)

    http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se/2014/01/kontraster-fototriss.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite båda delar faktiskt det där med katterna. :) Från början hade jag 3 katter men mina äldsta herrar fick vandra över regnbågsbron till skaparkatten och då blev min Maja ensam och grät i flera månader. Så jag blev tvungen att försöka skaffa henne en kompis. Och då visade det sig att den här vita katten fanns på ett djurhem här i stan så då blev det han. Det skilde bara 3 år mellan dom ocks så det blev bra. Däremot är Morris både döv och har bara en fungerande njure.

      Radera
  5. Snygga kontraster. Katterna gillar jag ju bäst, så klart ;-)

    SvaraRadera
  6. Varierad triss med fina bilder. Ja, lite avundsjuk blir man på ljuset de redan har därnere :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog blri man lite avundsjuk allt. :) Dom har ju rena rama vår och sommar året runt.

      Radera
  7. Härligt trissat! Gillar stenarnas hjärtform och de fantastiskt vackra katterna! Och vilken kul idé, att skicka bilder till varandra tagna vid exakt samma klockslag, det blev ett perfekt bidrag här!

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket! Ja dom där stenarna älskar jag! Och jo nog är katterna vackra allt. <3 Nästan alla som kommer hit och hälsar på och ser dom brukar fråga om det är raskatter. Men det är det inte. Hehe, ja det är roligt att fota så där på exakt samma dag och klockslag och skicka till varandra tycker jag. :)

    SvaraRadera
  9. Vad fint! Älskar kattbilden, det var riktigt fint med kontrasterna i deras färger. Och roligt att de valt att ligga så lika, men en bit ifrån varandra :) Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  10. Härliga kontraster! Gillar stenarna/hjärtana!

    SvaraRadera