söndag 6 april 2014

Veckans fototriss-Tema-Gult

Så var det äntligen dags för veckans fototriss och den här gången är temat gult.
Dessutom är det tävling där fina priser från Coolstuff kan vinnas. :)
Något som jag verkligen skulle vilja ha i mitt påskägg därifrån är en Fitbit Flex för jag behöver en personlig tränare dygnet runt! :D
Eftersom att jag fortfarande inte har köpt nytt batteri till min systemkamera så har jag fått nöja mig med att fota med mobilen. Jag lovar, jag ska köpa ett nytt batteri... snart. :)


En tussilago utanför mitt jobb.


Lite målarfärg på fingrarna, ett papper och färgpennor och vips har man fått några påskkycklingar!
Detta vackra konstverk har min son gjort när han gick på dagis.


Istället för påskris....
Katterna leker ändå med det ju så då kan man lika gärna sätta dit kattleksakerna på en gång! :)
Fast jag ska nog sätta dom i en pet-flaska istället.




21 kommentarer:

  1. Fint triss i gult du har. Vilken bra kamera du har som fångat tussilagon så intensivt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja jag är riktigt imponerad över hur bra bilderna kan bli med den här mobilen. :D

      Radera
  2. Påskigt så det förslår. Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Vilken smart idé med påskriset. Vi har katter också och jag har klurat på hur jag ska kunna ta in nåt påskris och sätta vippor i men nu har du ju löst det problemet. :)
    http://www.kerstinsfoto.se/?p=9305

    SvaraRadera
  4. Snygg triss! Det blir ju riktigt bra bilder med mobilen! Smart med kattleksakerna!

    SvaraRadera
  5. Hihi, tack för idén med kattleksaken, den köper jag direkt!!

    SvaraRadera
  6. Härlig triss! Var har du hittat kattleksakerna nånstans? De skulle uppskattas här hemma. :)

    http://anamcara.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror dom ska finnas att köpa på sånna här butiker som säljer djurtillbehör.

      Radera
  7. Snygg triss och härliga bilder.....gillar din lösning för katterna....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Läcker triss!!!!

    SvaraRadera
  9. Vi gillar ditt påskris, men vi skulle föredra en busvänligare vas.
    NosGos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en busvänligare vas måste det givetvis vara. Den här "vasen" (som det egentligen inte är) var bara till för fototillfället.

      Radera
  10. Fint trissat! Här kommer inga påskris in, katterna massakrerar det direkt, så din idé är smart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. :) Hahaha, jaa påskris gav jag upp med för många år sen. :D

      Radera
  11. Haha vilken smart idé att använda kattleksaker istället för påskris! Som du skriver, hur man än gör blir det ändå leksaker av det till slut.=)
    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera
  12. Hehe ja det är ju så det är. :)

    SvaraRadera