lördag 21 mars 2015

Veckans fototriss-Tema-Nostalgi


I denna veckas fototriss får vi ta oss riktiga nostalgitrippar. Det kan bli precis hur och vad som helst ju. Spännande! :D Här blev det en tripp tillbaka till 80-talet och det blev fler än bara tre bilder denna gången.



Mina två absoluta favoritserier som jag brukade titta på.
 


Några av mina gamla My Little Ponys. Det syns knappt att jag lekt med dom då jag var så rädd om dom. Det är jag fortfarande ska jag nog tillägga. :D
 


Transformers! Dom var ju bara för underbara.
Tyvärr fick jag aldrig min absoluta favorit Optimus Prime.
Än idag skulle jag vilja ha just honom. :D
 


Och G.I. Joe gubbarna som jag och brorsan oftast lekte med.
Dom var perfekt för kombinationslekar dessutom!
Dom bodde tex i dockskåpet (dom var roligare att ha där för dom var rörligare än stela dockskåpsfigurer som knappt kunde sitta.) Och så kunde man ju använda både Pantor (från He-Man) och ännu en Transformers som riddjur åt dom.
 

12 kommentarer:

  1. Vilken nostalgitripp för dig. Fint trissat, söta My Little Pony

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. :D Ja nog var det en nostalgitripp för mig allt.

      Radera
  2. Massor av nostalgi i gamla leksaker. Man rörs på ett vis när man ser dom. Kram.Kari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det nostalgi med gamla leksaker allt. :)

      Radera
  3. Härligt med gamla leksaker! Själv har jag bara mina bokmärken kvar, men de väcker fantastiska minnen av olika bokbytartillfällen när man var liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också gjort mig av med det mesta från när jag var liten. Men somliga saker är heliga och ska bevaras till varje pris. :D

      Radera
  4. Särskilt härligt med de där gubbarna som fick bo i dockskåpet. :D
    Riktigt rolig triss!
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. :D Ja dom där gubbarna passade utmärkt i dockskåpet för dom kunde ju sitta i soffor och på stolar och annat för benen och armar och sånt kunde böjas och röras. :D

      Radera
  5. Fina bilder. Transformers och He-mangubbar lekte min son med när han var liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Ja min bror lekte med He-Man gubbar också men jag var inte lika förtjust i dom.

      Radera